Author Topic: Vraag litecoin opnieuw geïnstalleerd  (Read 1196 times)

Offline Driesje

• Newbie
  • *
Vraag litecoin opnieuw geïnstalleerd
« on: March 24, 2015, 11:50:51 AM »
Hallo allemaal,

Ik ben vrij nieuw met litecoins. Ik had een aantal in een wallet en heb daar een backup van gemaakt.

Ik heb de programma voor windows gebruikt van deze site:

https://litecoin.org/

Nu is de pc opnieuw geïnstalleerd en dacht deze wallet weer te downloaden. Ik naar mijn externe hardeschijf om het te uploaden en wachtwoord...nu komt die niet in de wallet?

Mijn vraag is, doe ik wat verkeerd of ben ik de litecoins kwijt?

Oh, en het wachtwoord heb ik ook....

Het is een litecoin (.dat) bestand...dat moet toch voldoende zijn om weer bij je gegevens te kunnen komen?
« Last Edit: March 24, 2015, 12:12:00 PM by Driesje »

Offline HauntingShade

• Moderator
  • Sr. Member
Re: Vraag litecoin opnieuw geïnstalleerd
« Reply #1 on: March 24, 2015, 11:06:50 PM »
Klopt, met het wallet.dat bestand en het bijbehorende wachtwoord van die file kun je gewoon weer bij je Litecoins.

Als je het Litecoin programma opnieuw installeert, dan wordt er ook automatisch een nieuwe (lege) wallet aangemaakt. Zorg dat het Litecoin programma uitstaat en ga opzoek naar deze nieuwe wallet.dat (afhankelijk van het OS en je eigen instellingen, vind je deze meestal in de installatie map of in de My Documents map). Verwijderen van deze 'nieuwe' wallet.dat is niet nodig, je kunt deze gewoon hernoemen naar wallet2.dat. Verplaats je 'oude' wallet (met de Litecoins) naar deze locatie en zorg dat deze wallet.dat heet. Als je nu het Litecoin programma opstart, zal deze de Litecoins herkennen. Let op: Litecoin Core zal een tijd nodig hebben om de volledige blockchain te downloaden, alsook om elk van jouw adressen te controleren op de transacties die hebben plaatsgevonden.