Author Topic: Litecoin Minen vraag  (Read 1586 times)

Offline Laurens

• Newbie
  • *
Litecoin Minen vraag
« on: August 14, 2014, 12:50:48 PM »
Hallo allemaal, ik ben Laurens en ik ben al een paar weken geleden ben ik en een vriend geïnteresseerd geraakt in het onderwerp Litecoin en Bitcoin. Ik heb een aantal vragen over hardware enzo maar eerst vertel ik gewoon wat ons plan is: We willen beginnen litecoins minen. Ons budget is 400 euro, maximum 500. We hebben nu een oude computer met windows xp, internet en elektriciteit.
Mijn vragen zijn: Welke videokaart is een goed keuze? Moeten we een nieuw besturingssysteem op de oude pc zetten? Kunnen we een beetje winst maken? Is litecoin een goed idee of nemen we beter een andere coin? Welke videokaart is compatibel met het moederbord. Hebben we nog meer nodig? Weet iemand een site waarop je kan zien hoeveel winst/verlies je maakt? Of kunnen jullie mij al een ideetje geven? Ik zou jullie zo dankbaar zijn als ik een antwoord zou krijgen.

Groetjes, Laurens.

Offline Raw-H

• Full Member
Re: Litecoin Minen vraag
« Reply #1 on: August 14, 2014, 08:05:17 PM »
Hallo Laurens, welkom op het forum :).

Helaas is het minen van litecoins niet winstgevend meer met videokaarten. Daarvoor moet je meer bij coins zijn met andere algoritmes. Maaaar, zelfs dan wordt het lastig om in Nederland, met onze hoge energietarieven, winst te maken.

Je kunt er voor de hobby even mee spelen, maar verwacht er geen bergen goud mee.

Offline Laurens

• Newbie
  • *
« Reply #2 on: August 16, 2014, 01:32:12 PM »
Hallo Laurens, welkom op het forum :).

Helaas is het minen van litecoins niet winstgevend meer met videokaarten. Daarvoor moet je meer bij coins zijn met andere algoritmes. Maaaar, zelfs dan wordt het lastig om in Nederland, met onze hoge energietarieven, winst te maken.

Je kunt er voor de hobby even mee spelen, maar verwacht er geen bergen goud mee.

Hey Raw, ten eerste: dit was niet mijn vraag. Ten tweede kunnen we heel wat spullen gratis krijgen, maar ik wil gewoon antwoorden op mijn vraag.

Offline freeb

• Full Member
« Reply #3 on: August 19, 2014, 09:57:13 PM »
Mijn vragen zijn: Welke videokaart is een goed keuze?

Je budget is erg laag, maar als je wilt hobbyen kom je er wel mee weg. Hoeveel PCI-e slots heeft je "oude computer"? Wat voor voeding zit erin?

Moeten we een nieuw besturingssysteem op de oude pc zetten?

Nee, er zijn USB stick images van direct bootable linux-based operating systemen met alle drivers etc al voor je geïnstalleerd. Dan hoef je alleen nog maar je gewenste pool in te stellen en wat wachtwoorden te veranderen. Het eerste kan vaak via een gemakkelijke interface.
Ik gebruik zelf op sommige bakken nu PiMP (www.getpimp.org) uit gemakzucht. Ik raad je TEN STRENGSTE aan om eventuele harde schijven met persoonlijke data los te koppelen als je vanaf dit soort images boot .

Kunnen we een beetje winst maken? Is litecoin een goed idee of nemen we beter een andere coin?

Raw-H heeft hier antwoord op gegeven. Er zijn voldoend sites die je de winstgevendheid van coins laten calculeren a.d.h.v. je stroomkosten, gebruik, hardware kosten, etc.

Welke videokaart is compatibel met het moederbord.

Welk moederbord?

Hebben we nog meer nodig?

Mogelijk een betere voeding.

Weet iemand een site waarop je kan zien hoeveel winst/verlies je maakt?

http://www.whattomine.com/
http://www.coinwarz.com/